Egzamin dla kandydatów na doradcę
Warunkiem przystąpienia do egzaminu na doradcę do spraw bezpieczeństwa w przewozie towarów niebezpiecznych jest złożenie do Transportowego Dozoru Technicznego (wpływ do kancelarii TDT) wymaganych dokumentów na co najmniej 7 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu. Wniosek wraz z kompletem załączników składa się osobiście w siedzibie TDT, tradycyjną drogą pocztową, kurierem lub poprzez ogólnopolską platformę teleinformatyczną ePUAP. Wnioski przesłane wiadomością email nie są rozpatrywane. Nie ma możliwości rezerwacji miejsc na egzaminie.
Wniosek wraz z załącznikami należy przesłać na adres:
Transportowy Dozór Techniczny
ul. Puławska 125,
02-707 Warszawa
Dokumenty wymagane od kandydatów na doradców do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych:
1. Wniosek o dopuszczenie do egzaminu na doradcę do spraw bezpieczeństwa w przewozie towarów niebezpiecznych (zob. na końcu strony)
2. Kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie wyższe.
3. Oświadczenie o niekaralności w zakresie przestępstw umyślnych przeciwko wiarygodności dokumentów, obrotowi gospodarczemu oraz bezpieczeństwu powszechnemu, zgodnie z art. 42 ust. 3 ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych.
4. Kopia zaświadczenia o ukończeniu odpowiedniego kursu doradcy (Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z art. 42. ust. 2 pkt. 4 ww. ustawy ważne jest 12 miesięcy licząc od dnia ukończenia kursu).
5. Dowód uiszczenia opłaty egzaminacyjnej w wysokości 500 zł na konto
02-707 Warszawa
W tytule prosimy wpisać odpowiednio: „egzamin dla kandydata ADR (RID lub ADN)”.
UWAGA:
- Powyższa opłata obejmuje część ogólną i jedną część specjalistyczną egzaminu.
- W przypadku przystąpienia do egzaminu z więcej niż jednego rodzaju transportu opłatę należy zwiększyć o 300 zł za każdą część specjalistyczną.
- Ważnym warunkiem jest uzyskanie wyniku pozytywnego z egzaminu nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia ukończenia kursu (art. 42 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych).